دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آلمان ۳۵۰ نیرو به لیتوانی اعزام می کند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که برلین حداکثر ۳۵۰ نیرو را طی چند روز آینده برای تقویت جبهه شرقی ناتو به لیتوانی اعزام می‌کند.


به گزارش ایرنا از دویچه وله، “کریستین لامبرشت” وزیر دفاع آلمان با افزایش شمار نیروهای روسیه در مرز اوکراین گفت: ما نیروهای خود را در جبهه شرقی ناتو تقویت می‌کنیم. 


او افزود، با این اقدام برلین می‌خواهد به متحدان خود اعلام کند که شما می‌توانید به ما تکیه کنید.


وزیر دفاع آلمان خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر سهم بسیار مهمی در لیتوانی داریم و تنها کشور اتحادیه اروپا هستیم که در این کشور یک گروه جنگی داریم.


آلمان به مدت پنج سال کشور پیشرو در عملیات ناتو در لیتوانی بوده است و حدود نیمی از ۱۲۰۰ مرد و زن این واحد چند ملیتی را تامین می‌کند.


غرب به سرکردگی آمریکا ضمن اشاره به تحرکات مسکو در مرز اوکراین مدعی است که روسیه به دنبال حمله به اوکراین بوده و این در حالی است که کرملین بارها این ادعا را رد کرده است.


تحرکات روسیه منجر شده که آمریکا دستور اعزام حدود سه هزار نیروی مازاد برای تقویت جبهه ناتو در لهستان و رومانی صادر کند. اولین سری از این نیروها روز گذشته وارد پایگاهی در لهستان شدند.


ناتو پیشتر چهار یگان چند ملیتی با حدود پنج هزار نیرو را در لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی مستقر کرده بود. اعزام این نیروها در پاسخ به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ انجام شده بود.