دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رشد ۴ برابری اعتبارات برای رفع نقاط حادثه خیز خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در سال جاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان تخصیص یافته که افزایش چهار برابری نسبت به سال گذشته داشته است.


اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی امروز دوشنبه، ۲۷ آذر در جمع خبرنگاران گفت: ۳۶ باب مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت می‌کنند و ۱۹ باب مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در حال ساخت است.


وی با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی و تعمیرات تابلوهای محدودیت سرعت و تکمیل تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی ۹۱۰ مترمربع طراحی، ساخت و جانمایی و نصب تابلو در محورهای استان انجام شده است، گفت: در یک سال گذشته ۹۶۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی را روکش آسفالت حفاظتی و تقویت کرده و همچنین ۲۹۲ هزار تن آسفالت پخش شده جهت مرمت و لکه‌گیری در راه‌های مواصلاتی انجام شده است.


جلال زاده با تأکید بر اینکه سه هزار و ۳۴۰ کیلومتر خط کشی از محورهای مواصلاتی استان در سال جاری انجام و به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: ۱۴۰ کیلومتر شیب شیروانی، ۱۲ کیلومتر نیوجرسی مفصلی و ۳ کیلومتر تکمیل روشنایی انجام شده است.


وی با بیان اینکه روشنایی نقطه‌ای در ۷ نقطه و بیش از ۱۰ کیلومتر روشنایی در دست اقدام است، افزود: در حوزه حمل و نقل کالا نیز در حال حاضر ۸۰ شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل کالا و ۳ نماینده و شرکت بین المللی کالا و بیش از ۱۰۵۱۱ نفر راننده در خراسان جنوبی فعالیت دارند.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در بخش حمل و نقل مسافری نیز ۸۱۵ دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری و هزار و ۴۷۳ نفر رانندگان مسافری فعال هستند.


وی گفت: در خصوص سامانه تردد شمار و دوربین‌های نظارتی در استان نیز ۸۰ دستگاه تردد شمار، ۶۳ دستگاه ثبت تخلف سرعت، ۳۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۵ دستگاه vms و یک دستگاه wim در سطح استان فعال هستند.


جلال‌زاده با بیان اینکه جا به جایی مسافر نیز بالغ بر ۲ میلیون و ۶۵ هزار مسافر طی یکسال گذشته بوده است، اظهار کرد: در حوزه راه روستایی در خراسان جنوبی تعداد ۱۸ روستا با ۸۷۷ خانوار و به طول ۷۶ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۲,۱۴۲ میلیارد ریال از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه طی یکسال گذشته عملیات اصلاح ۲۷ نقطه حادثه خیز و نقطه پرتصادف انجام شده است، گفت: در حال حاضر ۳۶ باب مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت و ۱۹ باب مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در حال ساخت است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از شهروندان و ترددکنندگان جاده‌ای خواست قبل از سفر و یا برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با ۱۴۱ سامانه اطلاع رسانی این اداره کل تماس گرفته هم از باز بودن محورها و اوضاع جوی با خبر شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز