دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

استان زنجان بیش از ۱۶۰ تعاونی و تشکل روستایی دارد

ایسنا/زنجان مدیر تعاون روستایی استان زنجان گفت: شبکه تعاون روستایی استان زنجان ۱۶۸ تعاونی و تشکل روستایی دارد.  


عبدالله جعفری (۱۹ شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به شرح وظایف ۶۶ شرکت تعاوتی روستایی، ۳۸ شرکت‌ تعاونی کشاورزی و۱۷ اتحادیه استانی و شهرستانی در سطح استان زنجان، اظهار کرد: ۶ شرکت تعاونی زنان روستایی، ۲۴ شرکت تعاونی تولید روستایی و ۱۷ صنوف و تشکل‌های مردم، نهاد شبکه تعاون روستایی استان زنجان را تشکیل داده اند. 


وی افزود: از جمله اهداف از تشکیل تعاونی‌ها روستایی تجمیع سرمایه‌های مردمی، تأمین نهاده‌های مشترک کشاورزی به صورت عمده و استفاده از تخفیف در خرید آن و هماهنگی و هم‌افزایی در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی است به طوری‌که بیشترین سود به کشاورزان که زحمت اصلی تولید محصول را برعهده دارند، برسد. 


جعفری با اشاره به بیش از ۸۸ هزار نفر سهامدار و ۸۲۹ دهات تحت پوشش تعاونی روستایی استان زنجان، ادامه داد: مسئولیت اصلی این سازمان حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل‌ و تعاونی‌ها است‌ و بخش تعاون توسط مجموعه دولتی یعنی تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران که ذیل وزارت جهادکشاورزی فعالیت دارند، راهبری می شود. 


وی خرید تضمینی گندم را توسط شبکه تعاون روستایی استان زنجان در سال‌جاری را بیش از ۱۰۹ هزار تن اعلام کرد و افزود: در سال گذشته این میزان ۴۲ هزار تن بود. 


این مسئول با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد سوخت روستایی استان توسط شبکه تعاون روستایی توزیع می‌شود، ابراز کرد: سال گذشته شبکه تعاون روستایی استان زنجان بیش از ۹۴ میلیون لیتر انواع سوخت در روستاها توزیع کرده است؛ همچنین ۳۷ فروشگاه مصرف روستایی فعال در سطح استان داریم که اقلام معیشتی روستائیان را ارایه می‌دهد. 


جعفری بیان کرد: تشکل‌ و تعاونی‌های که زیرمجموعه‌ای عموما فراگیر هستند و خود کشاورزان اعضای این مجموعه را تشکیل می‌دهند؛ در واقع ۶ نوع تشکل و تعاون زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی فعالیت می‌کنند. 


مدیر تعاون روستایی استان زنجان با بیان اینکه ۷۰۰ نوع فعالیت کشاورزی توسط سازمان اتاق اصناف شناسایی و در تمامی حوزه‌های کشاورزی برای آنها پروانه کسب صادر شده که ۱۷ نوع مزیت برای کشاورزان دارد، افزود: یکی از اقدمات مهمی که توسط این سازمان در سال‌های گذشته انجام شده، خرید حمایتی محصولات کشاورزی است. 


 وی با بیان اینکه اتحادیه‌های استانی و شهرستانی، شرکت‌های تعاونی روستایی، شرکت‌های تعاونی کشاورزی، تعاون تولید روستایی، تعاون زنان روستایی و صنوف و تشکل‌های مردم نهاد است که در زیرمجموعه این سازمان فعالیت می‌کنند، تشریح کرد: هر کدام از این تعاونی‌ها متناسب با اساسنامه خودشان بخشی از نیازمندی‌های معیشتی و اقلام موردنیاز سفره روستائیان و نیز سایر نیازمندی‌های را ارایه می‌دهند. 


جعفری با بیان اینکه فراگیر بودن و اتصال به سایر تشکل‌های ملی از مزیت‌های این سازمان است. عنوان کرد: ۴ اتحادیه زراعت و ۲ اتحادیه دامپروری و تشکیل ۲ اتاق کشاورزی بخشی از فعالیت تشکل‌های صنفی کشاورزی در سطح استان است. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن